środa, 13 lipca 2016

Przespana noc - marzeniem każdej mamy

Myślę, że każda mama czeka z niecierpliwością na moment, w którym dziecko zacznie przesypiać całą noc.  Ja też czekałam, baaardzo długo... I mimo, że moje dziecko za tydzień kończy roczek, to w dalszym ciągu się nie doczekałam.

Zdaję sobie sprawę z tego, że każde dziecko jest inne i rozwija się w swoim tempie. Ale rok czasu to chyba wystarczająco aby nauczyć się spać. Bywają noce z jedną pobudką na mleko, wtedy nie narzekam.  Ale niestety bywają również takie, że Marcel budzi się co chwile. Zdecydowanie łatwiej było by mi, gdybym znała powód tego złego spania. No ale mogę się tylko domyślać. Ząbki, ból brzuszka, potrzeba bliskości..? A może ja coś robię źle? Nie wiem.




Przez ostatni tydzień noce były naprawdę koszmarne. Młody budził się w nocy i potrafił przez kilka godzin nie spać, a ja z nim siedziałam i próbowałam go usypiać, zazwyczaj bezskutecznie. Jak już mi się udało, to za chwilę była powtórka z rozrywki. Marcel śpi w swoim pokoju, więc wstawanie w nocy i przychodzenie do niego non stop, było dla mnie bardzo wyczerpujące. Od czasu do czasu mój mąż wyręczał mnie i wstawał rano razem z młodym. Miałam wtedy chwilę, żeby choć troszkę zregenerować siły i odespać.  Ale zmęczenie materiału dało o sobie znać. Pod koniec tygodnia wyglądałam już jak zombie.. W końcu jak długo można funkcjonować bez snu. Na samej kawie człowiek długo nie pociągnie. Poza tym wiadomo, że również złe spanie wpływa na samopoczucie dziecka. Marcel niewyspany to Marcel marudny.



Przypadkiem trafiłam w Internecie na książkę  „Każde dziecko może nauczyć się spać” autorstwa Kast-Zahn Annete. Przeczytałam bardzo dużo pozytywnych opinii na jej temat. Podobno metody zwarte w niej działają. Zamówiłam, z nadzieją, że i u nas się sprawdzą. Należę do osób konsekwentnych, więc z wprowadzeniem tych metod nie powinnam mieć problemu. Zobaczymy jak Marcel to przyjmie :).

Czekam z niecierpliwością na to, że w końcu przespane noce zawitają u nas na stałe!
Mamusie, a jak śpią wasze dzieci? 




Pozdrawiam,
Patrycja :*

1 komentarz:

  1. Współczuję i trzymam kciuki :) ja to narzekam ze mały zabkuje i się intensywnie wierci...nie wiem co to niepezespsns noc, Antek przesypia całe odkąd skończył 2 miesiace. Wcześniej od poczatku była tylko jedna pobudka na mleko. A każdy wieczór wygląda u Was tak samo? U nas jest rytuał codziennie ten sam, wiec może w tym problem?
    Powodzenia

    OdpowiedzUsuń