sobota, 18 czerwca 2016

Jak czas zweryfikował moje poglądy na temat macierzyństwa

Jak tylko dowiedziałam się, że jestem w ciąży, ułożyłam sobie w głowie cudowny plan dotyczący tego, w jaki sposób wychowam moje dziecko oraz jaką będę mamą. Przez 9 miesięcy nie rozstawałam się z książkami, poradnikami na temat macierzyństwa. W końcu musiałam być idealnie przygotowana do nowej roli. I wydawało mi się, że jestem, i że nic mnie nie zaskoczy. Dopiero czas pokazał jak bardzo się myliłam.

Przecież miało być tak pięknie! Po porodzie miałam wrócić do domu z moim ukochanym malutkim dzieciątkiem, które będzie tylko jadło i spało. W rzeczywistości było zupełnie inaczej. W szpitalu musieliśmy zostać dłużej bo młody źle przybierał na wadze. Miałam ogromne kłopoty z przystawieniem go do piersi, a przecież miało być to takie łatwe i piękne. Musiałam dokarmiać go mlekiem modyfikowanym, co w moim idealnym planie, w ogóle nie powinno mieć miejsca.


Po wyjściu ze szpitala, praktycznie przez tydzień Marcelem zajmowała się moja mama (za co jestem jej mega wdzięczna), ponieważ ja byłam tak wymęczona porodem, że sama nie dałam rady nic zrobić. Dzięki niej, udało mi się nauczyć młodego jeść z piersi. Uwierzcie mi, że była to prawdziwa wojna :) Chciałam karmić minimum 6 miesięcy. I co? Kolejny punkt w moim planie legł w gruzach. Nie minęły nawet 3 miesiące, a moje kochane dziecko stwierdziło, że z cyca po prostu jeść nie będzie.

Maluszek na początku większość czasu śpi. Ale nie mój. Marcel większość czasu płakał, a nawet powiedziałabym, że ryczał i darł się w niebogłosy. Przez dobre 4 miesiące męczyły go okropne kolki.
Smoczka miałam nie używać. Ale musiałam, ponieważ w inny sposób nie potrafiłam go uspokoić i położyć spać. Oduczyć smoczka udało mi się gdy Marcel skończył 6 miesięcy, z czego jestem akurat bardzo dumna.

W kwestii zasypiania byłam bardzo zdecydowana na to aby nauczyć dziecko spania w swoim łóżeczku. I to mi się udało. Marcel ani razu nie spał z nami i w wieku 7 msc "wyprowadziliśmy" go z naszej sypialni do swojego pokoju. Gorzej poszło mi z samodzielnym zasypianiem. Miało być tak, że kładę go do łóżeczka, wychodzę z pokoju, a on pięknie i w ciszy idzie spać. To nie wyszło. Muszę być przy nim aż zaśnie i od czasu do czasu pogłaskać po główce.

Biorąc przykład z kilku moich znajomych, bardzo chciałam nauczyć Marcela korzystania z nocnika. Niestety nic z tego nie wyszło. Póki co tylko raz udało nam się "złapać" siku, a nocnik służy mu głównie do zabawy i chowania w nim zabawek. No trudno.. Widocznie jeszcze nie jest gotowy.

W kwestii jedzenia, również miałam jasno określony plan. Dziecko siedząc w swoim foteliku, z wyłączonym telewizorem, bez zabawek miało pięknie samo jeść. Chciałam zastosować metodę BLW. Szybko jednak z tego zrezygnowałam, ponieważ jedzenie zamiast w buzi, lądowało na ziemi. Mimo tego, że mój maluszek naprawdę nie ma problemu z zjedzeniem, to czasem zdarza mi się zagadywać go i pokazywać zabawki, żeby więcej zjadł.



Oczywiście na tym się nie kończy. Lista rzeczy, które robię inaczej niż sobie zaplanowałam, jest naprawdę długa. Dopiero czas zweryfikował większość moich poglądów na temat macierzyństwa i wychowania dziecka. Pokazał mi, że gdy na świat przychodzi dziecko, wszystkie plany idą w odstawkę, a liczy się tylko intuicja. I mimo tego, że czasem dam Marcelowi telefon do zabawy i włączę bajkę, aby w spokoju wypić kawę to uważam, że w dalszym ciągu jestem dla niego najlepszą mamą jaką potrafię.



Pozdrawiam,

Patrycja :*

9 komentarzy:

  1. Ja gdy urodziłam syna to nikt mi nie pomógł , teściowa się nie interesowała , mąż wiecznie w pracy , jedynie mama przez telefon mi doradzała .Było ciężko , synek miał kolki , nie spał w nocy ani w dzień .Karmiłam go tylko przez miesiąc , bo nie chciał mojego pokarmu.Z drugim dzieckiem było lżej , bo już miałam większe doświadczenie.Synek ma teraz 11 lat a córeczka 6 :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. u mnie pomoc była tylko od mamy bo mąż tez cały czas w pracy :/ bez niej chyba nie dałabym rady. Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  2. Po urodzeniu pierwszego dziecka synka też myślałam, że jestem super przygotowana do roli mamy:)Czekałam na ten dzień aż nadejdzie. Synek urodził się silny i zdrowy. Wszyscy w rodzinie czekali na niego pierwszy wnuk. Oczywiście do mnie i do dziecka miała przyjechać mama żeby mi pomóc wiadomo po cesarce. Niestety mama dostała wylewu i zmarła 4 dni po jego urodzeniu (nawet nie mają wspólnego zdjęcia:() I tak zostałam zupełnie sama wiadomo mąż w pracy na teściową nie było co liczyć zresztą bym nie chciała. I tak uczyłam się wszystkiego na moim pierwszym dziecku sama. Po urodzeniu córki myślałam że już wszystko wiem i wszystko pójdzie gładko jednak każde dziecko jest inne. Młoda dała mi tak popalić że cieszyłam się że urodziła się jako druga bo bym się chyba na drugie dziecko nigdy nie zdecydowała. Ze smoczkiem i moim synem mam takie doświadczenie że nie chciał go w ogóle. Ja dumna i blada że nie będę miała problemu z oduczaniem go od smoka. Konsekwencje braku smoczka były zdecydowanie gorsze ssał kciuka. Smoczka można wyrzucić palec musiałabym obciąć. Mamy nie bójcie się smoka i pamiętajcie żadna z nas nie jest w stanie nauczyć się macierzyństwa z książek:) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Strasznie przykra sytuacja.. Ale dałaś radę, wiec jesteś super mamą! :)

      Usuń
  3. U nas pierwsze trzy miesiące tez nie były idealne, mały w ciągu dnia miał napady płaczu jak się okazało przez alergię na bmk. Super było to, że od poczatku na jedzenie budził się tylko raz w nocy, a od kiedy skoczył 2 miesiace spi całe noce. Także nie narzekam ;) smoczek niestety cyckamy, teraz idą kolejne żeby więc na okrągło... też niedługo mam zamiar próbować oduczyć...cienko to widzę ;) poród miałam lekki wiec od poczatku się zajmowałem małym, ale był taki malutki, ze nie wiedziałam jak go podnieść żeby nie zrobić mu krzywdy ;) piersia karmilam 2 miesiace ze względu na smaż białkowa, ale były to dla mnie meczarnie i nie wspominam tego miło. mNocnika też Jeszcze nie używamy mimo niecnych chęci. Z mojego synka straszny zarlok, stosujemy blw, je dorosłe jedzenie raczkami już od kilku miesięcy, oczywiście bez soli, cukru . Od początku prawie nicnie ladowalo na podłodze ;)On kocha jeść ;) zawsze wszystko wyczyszvzone do ostatniego kawałka, aż chce się gotować ;) Myślę ze żadną kobietą, zanim nie urodzi nie może sobie wyobrazić chociaż w 50% jak będzie ;) pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zazdroszczę tych przespanych nocy!! Marcel za miesiąc kończy roczek a w mocy nadal są 2 pobudki... :/ i super ze udało wam sie blw!! U mnie było szans mimo ze bardzo chciałam:) pozdrawiam 💋

      Usuń
  4. Też doznałam szoku, choć nie idealizowałam sobie życia z dzieckiem. W żadnym z moich scenariuszy nie zakładałam np. Problemów ze zdrowiem. Śpiące dzieci znam również tylko z opowieści znajomych. Pocieszam się, że po prawie roku, można do dziecka zacząć podchodzić jak do małego człowieka, jest komunikacja i interakcja

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie! Z dzieckiem Starszym faktycznie jest dużo łatwiej niż na początku :)
      Pozdrawiam !

      Usuń